Påsklov

Jag vill börja med att tacka för det fina grattisklippet som Moa la upp på min födelsedag, tack!
När artigheterna är över kan jag gå över till att göra mitt ansvar denna vecka: blogga. Det är lite svårt att skriva om vad resten av klasskompisarna gör när vi har påsklov och vi inte träffas varje dag. (att vi har påsklov nu är för att vi helt enkelt hade lite uppdrag på SMU gården och så över själva påsken). Lite koll på klassen har jag väl; några är hemma och några är kvar i Hemavan. Jag (Linnea) är hemma i Älvsbyn och försöker ta det lite lugnt. I Hemavan hinner man, tro det eller ej, inte alltid ta det lugnt!
 
Lite tid ifrån varandra så här 6 veckor innan vårat år på Bibelfjäll är slut skapar en bild av hur det kommer att vara när skolan är slut. Det känns helknasigt att det bara är 6 veckor kvar! Då ska vi lämnas ut i den kalla världen på våra skakiga ben, ensamma och rädda. Nej då! Vi är fullmatade med nya erfarenheter, värderingar och tankar och nya vänskaper och kontakter. Hemavan kommer alltid att vara speciellt från och med nu.
 
Oj, så här känslig hade jag inte tänkt vara när jag började skriva - men tänk så det kan bli.
Jag avslutar med lite blandade bilder från påsk och diverse turer på fjället!
/Linnea
 
Trackback
RSS 2.0