Snabba som (fjäll)vinden!

I någon plusgrad och lite dis har jag och Emilia tagit första riktiga turen i spåret, det var moddigt och halvtaskigt glid men vi njöt i fulla drag och fick oss allt ett träningspass. Idag har vi annars häng med coola Mojo, checkat in fjällräddningens utrustning och lärt oss mer om fjällsäkerhetsorganisationer - spännande värre! 

Även igår hängde jag och Emilia en del men då hade vi inte upptäckt Hemavans skidspår än utan fick nöja oss med Tärnaby. Där var vi och hälsade på min fadder på Tärnas dagis, vi lekte taga, byggde snögubbe och skojade med barnen i flera timmar. Efter det tyckte vi vi var välförtjänta av mat så då for vi till min fina fadder och hon bjöd på¨tacos, smaskens! Vi åt även någon slags glass med chokladöverdrag, inte helt fel det heller, bra uppladdning för den kommande innebandyn skulle man kunna säga. Där emellan klämde vi dock in ett kort besök på blablablavägen 10 och peppade skidelever inför dagens tävling, dock har jag ingen aning om hur det gick för dem. Sedan bar det av till gympasalen för hård innebandyträning men inte ens där kunde Elin (som är fotbollstokig) hålla sig borta från sina fotbollsskills och nickade innebandybollen. Så idag har det diskuterats om det är ett mot reglerna för innebandy eller inte, men jag vet inte vad domen blev.

Bibelundervisningen den här veckan har handlat om Salomo och lite omkring denne vise man. Många fina verser har tagits upp och en del fastnade bättre än andra till exempel "Vänliga ord är som honung, smakar sött och gör kroppen frisk". Och den fina versen från ordspråksboken får nog avsluta det här inlägget. 

Peace out! 

Kramar från Eva (men viss assistans från Emilia)
 
 

Kommentarer
Postat av: Elisabet

På tal om honoung hur blev tårtan?!

2012-11-23 @ 19:14:51
Postat av: Emilia

Åh, den blev supergod! Tack igen för all hjälp med vispningen och det moraliska stödet!! Vi lämnade en skål med maränger utanför din dörr på onsdagmorgonen, men då hade hade du tyvärr redan åkt... Men vi bjuder dig gärna på fika en annan gång! Sköt om dig!

2012-11-23 @ 21:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0