Lite helg

Ytterligare en måndag går snart till ända och jag känner mig nöjd. Idag har vi pratat om vad som kommer hända i veckan och om vår kommande vistelse i Umeå nästa vecka. Efter det hade vi "egen tid" där man själv får lägga upp hur och vad man vill göra. Resten av skoldagen inledde vi vårt blok om David. Eftermiddagen har sett lite olika ut för alla. En del har varit med på scouterna, andra har kollat på Bamse, osv.
 
I helgen som gick hade jag besök av min tvillingsyster och det är så roligt att få dela med sig av det underbara liv som levs här till nära och kära. Vi har egentligen inte gjort något speciellt mer än att njuta. I fredags hade vi en otroligt solig och vacker idag, så eftermiddagen (efter Gryttind) spenderade vi vid Kvarbäcken. Nu kan man skymta istappar och snö längst med och i bäcken. Jag tror jag ganska bestämt kan säga att vintern är på väg, det känns gött! Detta faktum förstärktes när snön och minusgraderna bredde ut sig under lördagens promenad till kåtan. Några i klassen har dessutom farit skidor i Kobåset. Inte nog med det, vi vaknade till vit mark på söndagsmorgonen. Ett oerhört glatt "WIHOW" utropades och ett nöjt leende gick inte att hindra. Söndagen spenderade jag i Tärnaby med Tärnafjällens IF, där jag nyss har tagit på mig en ledarroll. Det är fotboll jag vanligtvis håller på med men igår hade vi en introduktionsdag i Volley 2000. Barnen tyckte att det var kul så jag kände mig nöjd efter först två timmar ledarmöte och sedan tre intensiva timmar i hallen. Efter detta blev jag hämtad av mina faddrar och vi begav oss till Norra Fjällnäs. Jag insåg ytterligare en gång hur otroligt vackert det är här i fjällen (ni skulle sett utsikten från köksbortet säger jag bara). Hos faddrarna bjöds det på älgkött, trevligt snack och mysiga barn.
 
Jag har helt enkelt haft en überbra helg! Shipp i lingonskogen! Elin Johansson
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0