Östergötland hälsar också!

Nu när några fantastiskt soliga dagar gått till ända, med rimfrost, gula, röda och orangea löv i mängder samt flertalt cykelturer med ett nyklippt hår fladdrandes i vinden mår jag rätt bra. Helgen spenderades med min älskade famij och mina fina vänner här. Det blev god mat, spel, lekar och introduktion av Pulver. Jag hann även med en liten tur till min gymnasieskola där jag bland annat träffade min idrottslärare som blev mäkta avis när jag berättade vad jag sysslande med om dagarna, glaciär, grotta, skidor och fjäll, jag försår då inte varför. Jag har även slagit på stort och sytt en egen liten mysoverall i höstens färger som även matchar de enorma lövhögar jag räffsat ihop på gräsmattan här hemma. 
 
Men idag började även jag känna en viss saknad av livet i Hemavan med dess mäktiga natur och härliga gemenskap. Det svider lite att inte vara där vid skidpremiären men jag hoppas att ni, mina kära klasskamrater, tar hand om en liten sörlänning som inte åkt skidor ordentligt på länge när jag väl kommer tillbaka. 

Älskade klasskamrater,
kärleken till er är som en vid krater.
Så stor så stor är den gemenskap vi har,
må den hålla i alla våra dar.
Jag minns så väl vår första dag,
solen sken till allas behag.
Värmen var påtaglig både i luften och gruppen, 
för att se den behövde inte ens P-O ta fram luppen.
Livet fortsatte och Oscar kom till oss,
och han blev vår saknade kloss.
Äntligen kunde vi bygga klart vårt torn,
och tillsammans vandrar vi mot mål av samma skrot och korn.
Vi alla vill komma närmare den Gud som är kärlek, 
och vi ska jobba tillsammans oavsett väderlek.
Läget kan kännas grått, disigt och trist, 
Men allt detta överöstas av soliga dagar i en fin pist. 
Kom ihåg detta när vi blir less på varann,
när valet av sällskap känns som en torr savann,
det är okej att vara less,
för på det stora hela är vår klass som en enda god delikatess.
Jag saknar er så mina kära vänner,
ni är de allra bästa jag känner! <3

Gud välsigne er! 


Puss och Kram // Eva

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Men åh Eva! <3

2012-10-31 @ 19:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0