Hoppfull Livsglädje

Innan jag kom hit till bibelskolan hade jag hoppfull rädsla..
jag tror jag kan tala för oss alla då jag säger så.
Hoppfull rädsla - förväntan, oro, ängslan, ångest, förhoppning, en önskan..
över hur vårat år på Bibelfjäll kommer vara.

För mig är denna dagen plötsligt något mer än vad jag väntat mig,
den där rädslan i all hoppfullhet har idag blivit till livsglädje.

Vi har precis kommit hem från en fantastisk och på något sätt ödmjuk tur vid Ruttjebäcken och på vägen hem slogs jag av en känsla som sa: "ÅH nu är jag hemma, det är vackert och innerligt uppskattar jag den här platsen!"

Det är ganska precis en månad sedan vi kom hit och till de resterande åtta månaderna, känner jag hoppfull livsglädje! Gud är god!
















Det jag försöker säga är att vi har det bra och jag är tacksam!

/Linnéa

Kommentarer
Postat av: Elo

Åh va fint du skrivit!!!
Med Jesus på fjället kan vi le mitt i stormen!

2012-09-12 @ 19:22:59
Postat av: Emma

Sååååå vackert!

2012-09-12 @ 19:39:33
URL: http://devilwearsprada.devote.se
Postat av: Carina Elo

När man ser allt vackert inser man hur kreativ vår skapare är

2012-09-12 @ 21:26:05
Postat av: Anonym

underbart skrivet, du har klätt tankar och känslor i ord som alla kan känna igen sig i skulle jag tro. skönt du har det bra, vi älskar dig! mamma tellebo

2012-09-15 @ 00:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0