Lär känna Bibelfjällarna

Hej igen! 
 
Vi lovade ju att presentera oss Bibelfjällare för er så ni får se vilka vi egentligen är som går här. Vi har ställt sex kluriga frågor till oss själva, och här kommer nu svaren. Då vi tänkte gå i bokstavsordning börjar vi med Albert, August och Carl och frågorna är:
 
1. Ålder? 
2. Varifrån kommer du?
3. Hur du hamnade här?
4. Det bästa med Bibelfjäll?
5. Det bästa med din hemort?
6. Om du hamnade på en öde ö, vilken pryl, person och maträtt skulle du ta med dig? 
 
Albert Graaf
 
1. Född 1994.
2. Från Kalmar.
3. Läste en broschyr någonstans.
4. Alla roliga grejer vi gör och den sköna klassen.
5. Båtsimulatorn.
6. Min bror, jag bjuder på blodigt grillad oxfilé med klyftpotatis och bea, sen tar jag med mig ett skepp.
 
August Larsson
 
1. Född 1993.
2. Från Örbyhus.
3. Har haft flera kompisar som har gått här och har drömt om att gå här i flera år.
4. Att få bo i Hemavan och ha så nära till skidbacken och att få möjligheten att göra allt som ingår i fjälldelen av Bibelfjäll och att kunna kombinera det med en grym bibelskola är bara helt sjukt gött!
5. Bästa med hemort är vänner och gullans.
6. Vass och tålig kniv, Morgan Freeman och jag bjuder rådjurssadel med potatisgratäng, bearnaiseås och rödvinsky!
 
Carl Jaede
 
1. Född 1991
2. Från Vindeln
3. 2009 tryckte Klas Johansson en lapp i handen på mig där det stod att en ny bibelskola skulle starta i Hemavan. Det var nog egentligen redan då som jag började längta lite grann. Ända sedan dess har jag iallafall läst och hört om hur awesome Bibelfjäll är, och från olika håll blivit uppmuntrad om att gå det.
4. Bibeln, fjället och mötet. Just den kombinationen.
5. Naturen och människorna.
6. Jag tar med mig Jesus och en rejäl kniv. Vi äter Ben&Jerry's-glass (valfri sort) med baconströssel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0