halvvägs in i lovet

Nu har vi höstlov och de flesta är hemma i sina hemstäder, medan några är kvar.
Men vad som har hänt sen sist är att vi har arrangerat läger och annat på olika håll, bl.a.
- Med tärnabyförsamling till Öjebyn, Piteå.
- Öppen gemenskap som kom till SMU fjällgård på läger

Jag (Emma) och Josefine åkte iväg med Tärnaby församling på familjeläger till Öjebyn utanför Piteå. Vi åkte lördag morgon och kom tillbaka tisdag kväll. Vi hjälpte till med barnaktiviteter för ca 16 barn totalt i åldrarna 6-12 år. Aktiviteter med lekar och film - vilket ledde till en riktigt kul och äventyrlig tid.

Kvar på gården med gänget från Öppen Gemenskap hände besök i badhuset i Hemavan, besök till Rutsjebäcken (hoppas att stavningen är rätt) och vandring till Fjällfinakåtan. Eftersom jag inte var med så kan jag inte ge full information om vad som hänt eller hur det hade gått. Men vad jag har hört så verkar alla nöjda med lägret. Gänget från ÖG (Öppen Gemenskap) kom på fredagkvällen och åkte från gården på tisdag efter lunch.

Vädret brukar vara ett intressant ämne för att kunna föreställa sig hur och var allting hände - i och med att de flesta av våra utedagar har resulterat i mestadels regn (i olika mängder). Vad jag kan redovisa så har jag och Josefine i Öjebyn haft det soligt och underbart väder, med lite regn på lördag kväll när vi kom dit men inte mer än så. Medan (vad jag har hört) i Hemavan det har varit regn och lite uppehåll då och då.


Men nu njuter vi av lovet på våra olika håll var vi nu än är i Sveriges avlånga land och laddar upp för den kommande månaden med nya underbara upplevelser. Börjar skolan igen på onsdag i Umeå med våran så kallade "Storstadsvecka" med många spännande möten och upplevelser.

När vi återkommer till Hemavan tror jag nog att vi alla hoppas på att snön har lagt sig för skidorna behöver röra på sig snart innan de rostar sönder ;)


på återseende!
Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0