Veckan som gått

Eftersom jag själv inte befunnit mig i Hemavan i helgen så har jag inte haft en aning om vad de andra gjort men ni har ändå fått en uppdatering så kolla det tidigare inlägget.
Tänkte i alla fall sammanfatta veckan som gått.

Måndag och Tisdag började vi med att få lära oss om Abraham en av våra stamfadrar och sedan även om stamfadrarna Isak & Jakob.
Vilka dessa människor är och vad dom gjorde i sin tid. Deras relation med Gud.
Vi pratade även lite om frestelser och prövningar. Hur dessa hör ihop och kan vara lite lika och ack så svåra att hantera i livet.

Tisdagen hade vi det som kallas grupp. Vilket är grupper vi har blivit indelade i och får ha möten lite djupare. Läser ur någon bok som får oss att tänka till lite extra och sedan kunna diskutera sakerna en stund, hur vi ser på det. Vi ber för det som behövs be för.
Detta är nog en av mina höjdpunkter under veckan :)

Onsdag blev det sovmorgon för oss och eftermiddags lektion med Mojo, där vi gick igenom teorin för grottkrypningen.

Torsdag blev det ändring i schemat för vi har vädret emot oss denna höst & sjukdomar! Så det blev en teoridag i stället för en utedag. Teorin vi fick lära oss var om första hjälpen och vad man göra. Vi övade bla HLR, och lite hur vi ska göra om det är andra skador(skador,brytnaben & armar mm).
Det viktigaste vi lärde oss var att det ska alltid finnas fria luftvägar så att personen kan andas! VIKTIGT!!

Fredag och äntligen ja äntligen så fick vi åka ut på tur igen efter nästan 2 veckor med bara teori.
Vi åkte till Kåtaviken ca 40 min från Hemavan mot Mo I Rana och gick ca 1 kilometer upp på fjället där vi fikade lunch. Sedan blev det grottkrypning av bara den.
Det var en mycket häftig upplevelse. Det är svårt att förstå hur allt kan gå ihop i naturen när Gud har skapat den. Men jag säger bara HÄFTIGT!!
Mitt tips: pröva på att få krypa i grottor :) Det ger en enormt mod och offartbart med erfarenhet.

Nu är denna vecka över och i morgon börjar en ny.
Håll utkick efter uppisar från oss här :)

//Moa

Kommentarer
Postat av: Lollo

Trevligt att läsa om det ni gör på Bibelfjäll.Hoppas ni får ett bra år tillsammans!

Ytterligare en liten "lärdom" ang. Abraham & co är att det heter en (stam)fader och flera (stam)fäder :-)

2011-10-03 @ 09:00:29
Postat av: Klas

Två inlägg samma dag! Nu börjar det likna nåt ;-)... Kul att följa vad som händer

2011-10-03 @ 10:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0