TACKSAMHET

Efter en helg som denna kan jag inte vara annat än enormt tacksam. Jag har så fina människor runt omkring mig som är så omtänksamma och tar hand om en. 
För mig är det första gången jag flyttar hemifrån och då är det vanligt att man då och då kan känna en skvätt hemlängtan. I fredags var en av de dagarna då känslan kom krypandes, dels för att många i klassen skulle få besök av vänner och familj. 
 
Min rumskompis Lovisas familj var bland annat här på besök och de tog han om mig som deras egen. Jag fick följa med ut på vandring och blev även bjuden på middag på värdshuset. 
 
Linnea hade också besök i helgen och även där blev jag inbjuden på kvällsmys med film, glass och kladdkakssmet och sedan dagen efter en tur till Rutjebäcken. Jag beundrar människor som är snabba på att öppna upp och bjuda in och få en att känna sig som en i familjen och det är just det jag har fått känna mig de här dagarna. 
 
 Linnéa och jag vid Rutjebäcken
 
Igår när jag kommit hem från Rutjebäcken kom Mojo och erbjöd mat på sibylla mot att vi hjälpte till och bära ved hemma hos honom. Medan jag stod där och bar ved kom en känsla av tacksamhet över mig. Tänk att jag kan få hjälpa Mojo med något. Han som annars alltid är överallt och jobbar väldigt mycket kan JAG få hjälpa. 
 
En annan sak som jag är tacksam för är att jag har en kropp som är pigg och orkar vara ute och röra på mig. Det är något som man inte ska ta för givet. Jag har alltid klassats som en rätt så lat människa, och idag går jag bibelfjäll och är ute och vandrar flera gånger i veckan. Nu i helgen har jag dessutom varit ute två dagar FRIVILLIGT. Tänk vad lite härlig fjällsluft kan göra med en. 
 
Framförallt är jag tacksam att jag har möjlighet att ta ett år helt för Gud och få fördjupa mig i bibeln. Det känns jätte skönt och nyttigt att få komma bort från "verkligheten" och lära känna mig själv, Gud och andra bättre, samtidigt som jag får vara ute i naturen och se på allt vackert som Gud har skapat. 
 
För att summera den här helgen kan jag säga att den har varit kanon! Perfekt väder, härligt sällskap och god mat!
 
 
Till sist vill jag utmana dig att stanna upp ibland och tänk igenom vad du är tacksam för.
 
Over and out. 
/Elo

Kommentarer
Postat av: Julia

Tänkvärt Hanna! Jag tar efter! :) KRAMAR

2012-09-24 @ 12:03:40
URL: http://julica.blogg.se
Postat av: Hans Eriksson (BF 11/12)

Det här inlägget fick mig verkligen att längta tillbaka till Hemavan.

2012-09-24 @ 13:19:58
Postat av: Linnéa

Hanna du är underbar, tack!

2012-09-24 @ 14:49:23
Postat av: Vicky

Vad bra att se att du har det bra! Det är jag tacksam för! Kram fina du! :)

2012-09-24 @ 19:02:33
Postat av: Pappa Elo

Åhh... Saknar dig!

2012-09-24 @ 21:38:26
Postat av: Carina Elo

En mammas hjärta värms av att läsa detta inlägg. Fjällen, vänner och bibelskolan gör dig gott. Tack för att du ger oss en tankeställare, lätt att glömma tacksamhet.kram mamma

2012-09-27 @ 21:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0