Lär känna Bibelfjällarna; del 3

Näst på tur är Jocke, Joel och Johannes och frågorna kommer här:
 
1. Ålder? 
2. Varifrån kommer du?
3. Hur du hamnade här?
4. Det bästa med Bibelfjäll?
5. Det bästa med din hemort?
6. Om du hamnade på en öde ö, vilken pryl, person och maträtt skulle du ta med dig? 
 
Joakim (Jocke) Pettersson
 
1. Född 1991.
2. Från Järpen, en håla i Jämtland.
3. Jag känner fyra stycken som har gått Bibelfjäll första året och dom sa att det var värt att gå.
4. Upplägget på kursen och klassen.
5. Lundhags, Henrik Lundqvist.
6: Överlevnadskit, Moffa och renskav. 
 
Joel Jonsson
 
1. Född 1990.
2. Från Vindeln – Västerbottens pärla.
3. Jag har känt till Bibelfjäll ända sedan starten 2010 och allt eftersom åren har gått har längtan efter att gå Bibelfjäll vuxit sig allt starkare, så nu var det helt enkelt dags!
4. Det bästa med Bibelfjäll är MÖTET – mötet med bibeln, mötet med fjället och mötet med människor. Genom dessa möten får jag möjlighet att växa som person och i min tro.
5. Den vackra naturen, inte minst den storslagna Vindelälven, och alla härliga människor. 
6. En redig kniv, mormors köttfärsbiffar och min lillebror Emanuel.
 
Johannes Bryngelsson
 
1. Född 1994.
2. Från Stråbergmyren, mellan Karlskoga och Kristinehamn.
3. Jag upptäckte Bibelfjäll när jag var uppe på semester med familjen. Det var då jag hörde talas om det först. Jag visste att jag ville göra något annat året efter skolan. Jag visste att jag ville gå någon typ av bibelskola för att lära mig mer om bibeln och då det var med fjällinriktning kändes det väldigt perfekt:) Dessutom så såg jag Bibelfjälls folder på Trampolin (scoutlägret) och på den vägen är det.
4. Bästa med Bibelfjäll är alla möjligheter man har att vara i naturen, åka skidor, vandra, upptäcka bibeln, möta människor och att få klara sig själv
5. Bästa med hemorten är att där vet man vad som händer, det är lätt att hitta på saker typ jobba eller bege sig ut och bara ha trevligt, eftersom man vet vad man har för grejer man kan använda. Det är inte lika smidigt här.
6. En användbar kniv, min flickvän och raggmunk och fläsk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0